Blijf op
de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

diensten-1
Waterbodems en baggeren

Wij weten alles over baggeren en waterbodems. Van waterbodemonderzoek tot bestek en begeleiding bij de uitvoering van baggerwerk. Met meer dan 25 jaar ervaring zijn wij een geliefd partner van diverse waterschappen, gemeenten en provincies.

diensten-2
Oevers en civiele kunstwerken

Oevers en beschoeiingen zijn belangrijk voor een goed en veilig watersysteem. Wij inventariseren de toestand van oevers en civiele kunstwerken, stellen beheerplannen op en ontwerpen nieuwe (natuurvriendelijke) oevers, beschoeiingen en kunstwerken.

Zwanebloem2
Waterkwaliteit en biodiversiteit

Het verbeteren van de waterkwaliteit en het verhogen van de ecologische waarde van het watersysteem is een prachtig voorbeeld van integrale projectaanpak. In sommige gevallen kan dit zelfs slim gecombineerd worden met onderhoudsbaggerwerk. Wij geven praktische adviezen en ontwerpen nieuwe natuur.

diensten-1
WIT en dataverwerking

Tijhuis Ingenieurs heeft hét online beheersysteem voor baggeronderhoud ontwikkeld: WIT. Deze applicatie is gebouwd voor de inwinning, verwerking, analyse, visualisatie en opslag van alle waterbodeminformatie.

Duurzaam advies in en om het water

Wij geloven in een Nederland dat klaar is voor de uitdagingen van klimaatverandering door effectief waterbeheer, zodat we blijvende positieve impact creëren. Onze passie drijft ons als dé expert in duurzaam regionaal waterbeheer, waarin we onze corebusiness ‘waterbodem en baggeren’ als pijler hebben.

Wij zijn Tijhuis Ingenieurs

Een onafhankelijk en betekenisvol ingenieursbureau op het gebied van regionaal waterbeheer in Nederland. Wij weten alles over waterbodems, baggeren, waterkwaliteit, biodiversiteit, oevers, civiele kunstwerken en ecologie.

We denken actief mee over de beste aanpak van het héle project. Onze brede kennis over zowel de voorbereidende onderzoeksfase als de praktische uitvoeringsfase van baggerwerken zorgt ervoor dat we een geliefde partner zijn voor waterschappen, gemeentes en andere organisaties in heel Nederland.

Onze veldwerkers vind je in heel Nederland voor metingen en inventarisaties. Denk aan peilingen van de slibdikte, bemonsteringen van de waterbodem, waterbodemonderzoek en inventarisaties van flora en fauna.

Onze adviseurs geven adviezen binnen het hele traject van onderzoek naar uitvoering. Ze ontwerpen natuurvriendelijke oevers, geven advies over verwerking van baggerspecie, vragen vergunningen aan en stellen  bestekken op.

Onze toezichthouders en directievoerders zorgen ervoor dat kwaliteit geborgd is tijdens de uitvoering. Zij zijn de schakel tussen opdrachtgever en aannemer.

Tijhuis Ingenieurs is gecertificeerd voor het uitvoeren van veldwerk voor milieuhygiënisch waterbodemonderzoek (BRL 2003) en voor de milieukundige begeleiding van waterbodemsaneringen (BRL 6003).