“
!! Vermijd het als je kunt! Absoluut verschrikkelijke praktijk. Van de meest ernstige – wanpraktijken bij de tandarts – tot onbeschoft personeel en enorme vertragingen bij het krijgen van vervolgafspraken. Deze oefening laat zien wat je allemaal verkeerd kunt doen!
Tijdsbestek: juni 2022 tot maart 2024 (ruim 6 maanden! vertraging)
Behandeling: Vaste beugels voor volwassenen
Kosten: ~1500
PS: Ja, ik heb bijna een maand gewacht om te kijken of ik nog steeds hetzelfde voel en dit is terecht. Het is.
Als gevolg van de chronische onderbezetting van gekwalificeerd personeel werden afspraken steeds opgeschoven, werden behandelingen gehaast en resulteerden in misplaatste beugels, wat betekende dat ik mijn behandeling moest verlengen om de fouten te herstellen. Dit is mijn voornaamste klacht. Normaal gesproken zou je één draadje tussen de 4 en 6 weken moeten dragen, maar vanwege hun capaciteitsproblemen betekende dit dat ik tot 3 maanden moest wachten tussen de afspraken! Zelfs als u de volgende afspraak vooraf probeert te boeken.
Wachttijden zijn soms erg kort, maar verwachten meestal minimaal 20 minuten.
Ik heb meerdere afspraken geannuleerd omdat er te weinig personeel was. Te veel klanten aannemen alleen maar om de aanmeldingsafspraken te verzilveren? Ik weet het niet.
De communicatie was altijd verschrikkelijk - onvriendelijk, vertraagde reacties op schriftelijke communicatie en het niet nakomen van mondeling gemaakte afspraken (ik vroeg om één enkele factuur te krijgen in plaats van steeds kleine facturen. Ik kreeg later van iemand anders te horen dat dat blijkbaar niet mogelijk was, maar het was in het begin afgesproken). Hun telefoonsysteem was een tijdje kapot en schakelde geen gesprekken door die in de wacht stonden.
Tijdens mijn behandeling heb ik meerdere personeelswisselingen gehad omdat mensen de praktijk verlieten, waardoor ik mezelf voortdurend moest herhalen en uitleggen wat er was gebeurd. De aantekeningen in hun interne tandheelkundige EPD-systeem leken niet te helpen.
Ik vroeg om mijn persoonlijke gegevens om naar een andere tandarts te kunnen verhuizen en het kostte opnieuw meerdere e-mails heen en weer om die te krijgen. Ik heb ook geprobeerd over te stappen naar een andere tandarts om de behandeling af te ronden, maar begrijpelijkerwijs wilde geen enkele andere tandarts het risico aanvaarden dat iemand anders een mislukte behandeling zou uitvoeren.
1 positief ding: ik kon de 3D-afdruk van mijn tanden, gemaakt voor mijn definitieve retentie, meenemen.
In essentie: ik hoop dat deze praktijk snel failliet gaat en dat het personeel betere werkplekken vindt die hogere normen afdwingen en het personeel beter ondersteunen met de middelen die ze nodig hebben. Ik neem aan dat dit een systematisch probleem is van freelance tandartsen die via franchisebedrijven werken.
GA DAAR NIET HEEN.
Robin Scharf